Tuesday, April 30, 2019

Kordel's Theracurmin Mampu Melawan Penyakit Zaman Moden

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Menurut Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO), penyakit tidak berjangkit (non-contagious diseases, NCD) merupakan punca utama kematian di seluruh dunia. Laporan ini memberikan gambaran yang sangat menakutkan tentang penyakit-penyakit ini. Apakah penyakit-penyakit tersebut ? Ikuti butirannya !


Antara penyakit yang tersenarai dalam NCD ialah penyakit kardiovaskular, penyakit kanser, penyakit pernafasan kronik dan juga diebetes. Penyakit-penyakit ini dikenali sebagai penyakit zaman moden dan kebanyakkannya disebabkan oleh gaya hidup dan tabiat makan kita. Penggunaan alkohol, tembakau, makanan yang tidak seimbang dan fizikal yang tidak aktif antara risiko penyebab penyakit NCD ini.

Kordel's Theracurmin

Oleh sebab itu, S. L. Ho, pengurus besar kepada syarikat yang mengedar pelbagai makanan kesihatan popular ke farmasi runcit di seluruh negara, memutuskan untuk memperkenalkan supplemen kesihatan Theracurmin yang mempunyai rumusan curcumin yang terbukti secara inovatif dan klinikal berkesan dalam mematikan keradangan dalam badan dengan menghalang protein yang dikenali sebagai NF-kB daripada diaktifkan.

Kordel's Theracurmin

Tidak semua produk curcumin di pasaran boleh memberi manfaat yang diingini kerana ia dalam bentuk aslinya tidak boleh larut secara berkesan di dalam air. Namun Theracurmin berkesan kerana ia telah dihasilkan melalui proses yang menggunakan teknologi Nano zarah Jepun. Curcumin yang diserap dalam badan mampu bertahan sehingga 24 jam di dalam badan dan membolehkan tubuh mendapat perlindungan segera dan lebih lama daripada keradangan. Ini sekaligus menjadikan Theracurmin sebagai suplemen tambahan kesihatan yang berkesan terhadap NCD.

Kordel's Theracurmin

Mengambil curcumin dalam bentuk Theracurmin dapat meningkatkan fungsi otak dan menurunkan risiko penyakit yang berkaitan dengan otak. Ia juga berfungsi meningkatkan dinding saluran darah yang membolehkan manusia mengawal tekanan darah dan menghalang pembekuan. Ini sekaligus menurunkan risiko serangan jantung kepada 65%.

Kordel's Theracurmin

Supplemen kesihatan Theracurmin boleh didapati di semua peruncit dan farmasi terkemuka di seluruh negara. Makanan tambahan ini disediakan dalam bentuk kapsul yang setiap satunya mengandungi 100 gram curcumin, iaitu bersamaan empat sudu besar penuh serbuk kunyit.

Kordel's Theracurmin

Aku dah rasa sendiri serbuk curcumin ini dan mencampurkannya di dalam jus yang aku minum. Rasa jus sama sekali tidak terkesan dengan rasa serbuk curcumin ini. Ibarat macam tidak tambah apa-apa ke dalam jus itu.

Kordel's Theracurmin

Jom sihat bersama Kordel's Theracurmin !

22 comments:

  1. Memang banyk jenis penyakit muncul sekarang ni. Yang tak sedar tu yang bahaya. Supplement penting skarang ni sebab kita jarang nak dapat conplete nutrition seharian

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu, yang tak nampak tu yang bahaya. semoga kita semua terhindar drpd penyakit2 nie

      Delete
  2. Wahhh Kordel pun ada kunyit. Macam jamu pula. Apa rasa dia... Sedap tak Zhariffffffff

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak ada rasa apa pon, tambah dalam air apa pon serbuk theracurmin tu tak menjejaskan rasa air tadi

      Delete
    2. ohhhhh. bagus camtu. boleh cuba nanti. tak la kelat lidah kan. hehe

      Delete
  3. giler lah serbuk kunyit dah rasa cam nak goreng ayam plak kan. seriau tengok air tuh lah

    ReplyDelete
  4. Wah.. terbaru ke ni? jenama Kordels ni memang dah lama di pasaran kan .. TB pun pernah consume vitamin dari jenama Kordels ni dulu.. serbuk curcumin tu takde rasa kunyit lansung ke? bagus juga ye curcumin ni sebab ia mampu bertahan dalam badan selama 24 jam..

    ReplyDelete
  5. Zharif, produk ni tiada kesan sampingan pada buah pinggang ke? Sekarang kan banyak produk yang memberi kesan negatif keapda konsumer. Risau juga.

    ReplyDelete
  6. Penyakit tak berjangkit ni walaupun tak berjangkit, tapi tetap membahayakan kesihatan si penghidap. Lagipun siapa yang suka sakit kan? Sebab tulah kena usaha dengan pengambilan suplemen macam theracurmin ni

    ReplyDelete
  7. Kalau minum ada rasa Halia ker heheheheh tengok korang minum macam sedap dan menyelerakan jer hehehe nak juga cuba kalau betul-betul bagus dan juga berkesan untuk melawan penyakit hurmmmm.....

    ReplyDelete
  8. Kunyit hidup nad pernh minum, tu pun makcik urut masa pnatang bagi minum.. Tapi ok lagi sebab letak madu.. Hahaha.. Yang ni acano pulak rasa dia erk... Ok dak.. Sedap tak.. Ibu menyusu boleh ambil tak

    ReplyDelete
  9. Kunyit mmg ramai yang tahu kebaikannya. Kalau org lebih bersalin lagilah digalakkan untuk menikmati air ini. Org kata kunyit mengembalikan seri wajah. Sekarang dalam bentuk tablet lagilah mudahkan

    ReplyDelete
  10. Kunyit memang baik untuk kesihatan. Dekat rumah saya memang kami pakai kunyit untuk semua. Now with produk macam ini, senang untuk consume it.

    ReplyDelete
  11. Produknkesohatan berasaskan kunyit memang bagus. Bukan setakat untuk kesihatan saja tapi untuk kecantikan jugak. Jenama ni baru lagi ye? Patutlah akak tak pernah dengar lagi pasal produk ni di pasaran.produk ni ada kesan sampingan tak Zharif ?

    ReplyDelete
  12. Penyakit tak berjangkit pun bahaya kerana serangannya senyap dan fatal. Lebih elok untuk mencegah daripada merawat sebelum terlambat kan. Lagi-lagi dan peringkat usia macam Rawlins - lagi la kena menjaga kan.

    ReplyDelete
  13. seriau skrg mcm2 penyakit dah..dah mcm penyakit tu penyakit biasa2 jer..hari2 ada je peratus yang meningkat..kalau minuman ni mampu mengawal penyakit tu makin merebak..baguslah..

    ReplyDelete
  14. Dah lama dengar brand koredel ni tapi tak sangka diaorang ada buat serbuk macam ni. Bagus dia buat tak ada rasa sebab kunyit kadang kadang orang tak boleh nak telan kalau buat jadi air

    ReplyDelete
  15. Kunyit memang terbukti banyak khasiat, cuma nak telan or minum macam tu je memang idokle, kalau masak tu blh le telan. Tapi bila kordel's buat macam ni ok lah..main telan je pil tu, air dia pun rasa air kosong je. Bolehlah amalkan supplemen ni nanti

    ReplyDelete
  16. Pernah dengar jenama ni tapi x pernah Cuba. Macam menarik je memang kena ada makanan tambahan kan atleast dapat merawat masalah penyakit kan.

    ReplyDelete
  17. biasa jugak kan kita dengar minum kunyit kalau nak sihat dari dalam , nampaknya kordels dah lebih berinovasi untuk keluarkan herba kunyit dalam bentuk mudah diambil macam ni...rasa nak cuba jugaklah

    psst:pastukan kot2 masa nak goreng ikan kunyit habis boleh jugak kot guna theracumin nihh ...kan kan kann

    ReplyDelete
  18. Kunyit is actually very good for our overall health and well-being. Now they have in powder form its even easier for us to consume.

    ReplyDelete
  19. Wahh. .. Kunyit?!
    Setuju sekarang ni macam² sakit ada.
    Cayalah Koredel
    Tentu rasa dia tak rasa kunyit sangat kannn? Kunyit betul memang tak laaaa nak makan. HAhaa..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Carian Popular Minggu Ini