Sunday, March 29, 2020

Atasi Masalah Dengkur Dengan Rawatan Laser di Toscana Medi Clinic

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Beberapa minggu yang lalu, aku sempat menghadiri satu bicara kecantikan dan kesihatan yang dianjurkan oleh Toscana Medi Clinic di Swiss Garden Genting Highlands. Dalam bicara kecantikan dan kesihatan itu, ada membincangkan soal masalah dengkur dan juga penuaan. Ikuti butirannya !


Bicara kecantikan dan kesihatan itu telah disampaikan oleh Dr Lashela Dharmadass yang juga berkhidmat di Toscana Medi Clinic. Untuk pengetahuan semua, Toscana Medi Clinic merupakan sebuah pusat kesihatan kulit, estetik dan juga perubatan. Menyasarkan penjagaan premium estetik individu pada harga yang berpatutan. Terdapat banyak rawatan dan perkhidmatan yang ditawarkan di sini, Boleh saksikan jadual berikut.

FACE
BODY
MALE


Fractional Laser Resurfacing
Chemical Peel
Botox®
Platelet Rich Plasma (PRP)
Skin Conditions
Carbon Peel Laser
Dermal Fillers
UV Photoprotection

Platelet Rich Plasma (PRP)
Skin Conditions
Hair Regrowth
Laser Hair Removal
Weight Management
UV Photoprotection
Dermal Fillers
Tattoo Laser Removal
General Medical Care
Botox® for Hyperhidrosis

Male Hormone Replacement Therapy
Dermal Fillers
Chemical Peel
Hair Regrowth
Botox® for Hyperhidrosis
Carbon Peel Laser
UV Photoprotection
Weight Management
Botox®
Tattoo Laser Removal



Memang banyak rawatan dan perkhidmatan yang pelanggan boleh dapatkan di Toscana Medi Clinic. Bahkan alatan yang mereka gunakan sangat terkini dan canggih. Antaranya,
  • FOTONA 4D Face Liftting
  • FOTONA Tightsculpting Laser Body Sculpting and Skin Tightening
  • FOTONA Nightlase Snoring dan Apnea Treatment
  • FOTONA Intimalase Laser Vaginal Tightening
  • FOTONA Incontilase Stress Urinary Incontinence Laser Treatment

Tajuk yang hagat menjadi perbincangan pada tengahari itu ialah mengenai dengkuran. Masalah dengkur merupakan satu masalah yang dipandang enteng dan tidak serious. Walhal ia merupakan satu petanda anda mempunyai sakit-sakit yang lebih kronik kerana ia berkait rapat dengan sistem tubuh kita. Masalah dengkur juga begitu serius sehingga menyebabkan perceraian antara suami isteri boleh berlaku.


Ramai tak tahu bahawa masalah dengkur ini boleh dirawat dengan rawatan laser. Dan ramai juga pasti tertanya-tanya, bagaimana rawatan laser boleh membantu masalah dengkuran. Prosesnya boleh dilihat di pautan youtube yang berikut,


Sakit ke tidak ?

Jawapannya tidak. Cuma tekak akan berasa sedikit panas tapi sangat minimal. Kesan boleh dilihat selepas satu rawatan. Untuk mendapatkan kesan yang lebih baik, hendaklah datang membuat rawatan laser 2-3 kali. Bergantung pada progress dan masalah dengkur pesakit.


Agak menakjubkan kemampuan laser dalam merawat pelbagai jenis penyakit dan masalah. Rasa macam tak tercapai akal bagaimana rawatan laser mampu merawat masalah dengkur. Jadi buat anda di luar sana, yang mengalami masalah dengkur yang teruk, boleh dapatkan rawatan laser ini di Toscana Medi Clinic dengan harga yang berpatutan.

Email : info@toscanamed.com
Tel : 03 - 6143 8866

Toscana Medi Clinic (Cawangan Publika Solaris)
Block D5-G4-01 & 02, Solaris Dutamas (Publika) No:1 Jalan Dutamas 1, 50480 Kuala Lumpur

13 comments:

  1. owhhh, sekarang ni masalah dengkur pun boleh diselesaikan hanya dengan rawatan laser! kita jenis berdengkur juga sejak setahun dua kebelakangan ni sampai boleh terjaga dari tidur dengar dengkur sendiri..sebabnya tonsil yang besar..tapi doktor tak suggest pulak untuk remove tonsil tu buat masa ni...kalau masih teruk nanti, boleh lah survey rawatan kat Toscana ni..

    ReplyDelete
  2. honest tak tahu ada rawatan untuk dengkur wak. ingatkan dengkur ni boleh jadi sebab badan terlampau penat. thank god lah kan ada perkhidmatan macam ni. so boleh kot yang nak merawat untuk dapatkan rawatan ni. thanks share info :)

    ReplyDelete
  3. perihal dengkur ni, aida ada skit la ilmu.
    sebab abg ipar dengkur nyer kronik tau, zharif.
    refer hospital pakar. sebab lama tak dirawat kot kan. ia jadik masalah besar.
    kena buat sleeping test. now kena tidur dgn alat pernafasan :(

    ReplyDelete
  4. Boleh cuba nie... Kenkadang bila bdan penat sangat, memang berdengkur teruk gila time tidur...

    ReplyDelete
  5. mommy tak tahu la mommy ni tidur berdengkur ke idokkkk. kena tanya suami lah. yang pastinya abah mommy berdengur. dengan merokoknya kuat. nak kena bawak dia pergi buat la. kesian tengok abah mommy tidur tak selesa

    ReplyDelete
  6. Wow!!!!!!!! Baru i tahu masalah dengkur dpt diatasi dgn laser. Thank you for sharing this information Jejaka Kalau.

    ReplyDelete
  7. Wahh model Toscana hokkay! Sis tertarik dgn rawatan snoring dan yang Eizad buat tu. Serius boleh hilang dengkur ke? Sis ada masalah pernafasan aka Asma, so ada wheezing bila tidur. Malulahhh. Nak try la nanti.

    ReplyDelete
  8. Haritu ada baca pasal benda ni...memang mula ingat nak try gak buat laaa, so Sis payah laa buat operation buang Tonsil tu, tapi tu lee, buat masa ni nak ke sini masih lagi dalam PKP ni...kalau boleh nak cuba gak yang ni dulu sebelum nak buat operation...help help!

    ReplyDelete
  9. masalah dengkur selalunya sebab berat badan berlebihan. try to lose weight, lagi bagus.

    ReplyDelete
  10. Ada jugak dengar rawatan yg sama macam ni. Terbaiklah, kalau ada masalah ni bolehlah buat rawatan di Toscana ni :)

    ReplyDelete
  11. Wah nowadays so high tech boleh treat snoring with laser also.

    ReplyDelete
  12. Bagusnya! Baru tahu dengkur boleh dirawat dengan menggunakan laser. Seriuslah kan. Selalu dgr org ckp rawat dgn pemakanan yg betul dan cara tidur kena betulkan. Bagus info ni zharif. Sangat membantu. Betul sangat zharif cakap dengkur ni mmg blh jd punca penceraian suami isteri

    ReplyDelete
  13. Hebat betul teknologi sekarang macam-macam rawatan boleh dirawat. Tak sangka betul dengkur pon boleh rawat guna laser. I takde masalah dengkur tapinya masalah teeth grinding pula.

    Tapi boleh dapatkan dental check up kat Desa Petaling.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...