Thursday, March 22, 2018

Menyusuri Selatan Malaysia Selama 6H5M Bersama Sitty Travel & Tours

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Sewaktu mengikuti familiarisation trip ke negeri Johor yang dikelolai oleh Borakkita.com hujung bulan January yang lalu, pengangkutan kami selama 6H5M itu telah ditaja sepenuhnya oleh Sitty Travel & Tours. So sekarang, aku nak cerita serba sedikit mengenai Sitty Travel & Tours nie.


Nama Sitty Travel & Tours diambil bersempena nama pemilik syarikat ini. Sitty Travel & Tours menyediakan pelbagai perkhidmatan untuk melancong seperti ticketing, accommodation, hotel booking, transportation, travel package dan banyak lagi. Korang tinggal sediakan duit untuk shopping je, sebabnya Sitty Travel boleh uruskan semuanya. Jadi mudahlah untuk korang bercuti sekiranya ambil pakej pelancongan dari Sitty Travel.

Bergambar kenangan bersama staf-staf Sitty Travel 

Untuk pengetahuan korang, Sitty Travel juga menyediakan pakej pelancongan ke luar negara. Seperti ke Europe dan juga di negara-negara Asia yang lain. Bahkan, pakej umrah juga ada disediakan. Dan tak perlu risau kalau takut kena tipu ke apa, sebabnya Sitty Travel adalah tour agent yang berdaftar dengan MOTAC dan memiliki lesen meneydiakan perkhidmatan umrah. Oleh itu, soal tipu menipu tak perlu risau. Ini betul-betul punya !


Untuk pengangkutan, Sitty Travel merupakan antara pelopor kepada perkhidmatan pengangkutan pelancongan di Malaysia ini. Mereka telah berada di dalam industri lebih dari 10 tahun. Jadi memang dorang sangat expert lah bab-bab pengangkutan untuk melancong nie. Terdapat pelbagai jenis kenderaan disediakan di Sitty Travel. Nak jenis yang mewah ada, nak jenis yang sederhana pon ada.

Saksikan temuramah kami bersama orang kuat Sitty Travel. Video credit to Eddy Rush Production

Promosi yang sedang berlaku di Sitty Travel sekarang ini ialah promosi naik cruise selama 4H3M. Boleh call pihak Sitty Travel untuk tahu lebih lanjut mengenai pakej cruise ini. Selain itu, pakej promosi umrah juga sedang berlangsung dan juga pakej Disneyland Hong Kong. Nanti aku bagi butirannya di bawah. Korang tinggal telefon je untuk mengetahui lebih lanjut mengenai pakej-pakej ini.

SITTY TRAVEL SDN BHD

No. 54 Jalan Mawar 46, Taman Mawar, 81700 Pasir Gudang. Johor

Email : sittytravel@yahoo.com

Tel : 07-2522 295 (Office) / 019-751 5840 (Pn. Fiza) / 019-751 5166 (En. Johari)


Satu lagi pengalaman manis bersama team borakkita telah tercipta. Aku sangat enjoy trip kali nie. Untuk mereka yang baru sahaja mengikuti travelogue Johor 6H5M ini, korang boleh lah klik link-link entri di bawah untuk menyelami suka tiada duka perjalanan kami selama 6H5M menyusuri selatan Malaysia.


Day 1


Day 2


Day 3


Day 4


Day 5 


Day 6

Returned to KL


Dan tak lupa juga, penaja-penaja trip kami kali ini iaitu Canon Malaysia kerana telah menaja dua buah kameranya untuk kami gunakan sepanjang trip ini. Boleh baca review kamera tersebut di link bawak nie.


Juga nak ucapkan terima kasih buat 888TeaCoffee yang tak jemu-jemu menyokong usaha borakkita dalam mempromosikan Malaysia ke mata dunia. Terima kasih !


Sekali lagi, Perodua Malaysia memberi pinjam Myvi 2018 nya kepada advance team untuk memudahkan pergerakkan mereka. Memang smooth perjalanan menggunakan Myvi 2018 ini. Dan yang paling penting, jimat minyak.

Entri ini bersempena familiarisation trip Colours of Lives Travelogue Malaysia selama 6H5M
ke Selatan Negeri Johor yang dikelolai oleh borakkita.com dengan kerjasama Tourism Malaysia.

Ucapan terima kasih tak terhingga juga buat
Sitty Travel, Perodua Malaysia, Canon Malaysia, 888TeaCoffee
kerana telah menaja travelogue kali ini

20 comments:

  1. Okay... Sitty Travel & Tours ni first time dengar.. Bolehlah save number kalau nak ke mana-mana nanti. Yang pasti sekarang memang dah banyak dan mudah nak dapatkan perkhidmatan seperti ni kan..hehe..

    ReplyDelete
  2. bagus nya dapat travel macam ni.....

    I dah lama tak pergi johor...

    Great to deal with tourism malaysia..

    ReplyDelete
  3. waa bestnyaa pergi jalan-jalan, banyak tempat dapat visit tu and semuanya tengok macam best2 😁 qeela pernah pergi ke Melaka Tropical Fruit Farm tu je, lain2 tak pernah lagi hehe..insyaAllah if ada rezeki ke sana nanti boleh lah tengok2 😁

    ReplyDelete
  4. Best lar dapat bercuti-cuti sampai ke Selatan. Sudah lama I tak pergi holiday till so long. It is a good experience for you.

    ReplyDelete
  5. Seronoknyaaaa pergi bercuti macam ni nanti airah terjah semua entry sebab stay johor baru jugak ni nak berjalan ke mana boleh la refer entry ni

    ReplyDelete
  6. Melaka Tropical Fruit Farm ni baru tau ada kat sg, udang tu. Selama duduk melaka tak pernah tau wujudnya.

    ReplyDelete
  7. Wahh seronoknya! Jelajah sakan ya! Banyak tempat2 menarik pula tu. Apalagi dengan kawan2 sekepala. Mesti lagi syok! Woohoo!

    ReplyDelete
  8. Seronok betul berjalan 6H 5M yer. Banyak pengalaman dan aktiviti kan. Rasanya ada travelog yang akak belum baca lagi ni.

    ReplyDelete
  9. Wah bestnya dpr sponsor mcm ni..mmg betul klu bercuti better guna khidmat agent je..especially luar negara..sbb diorg lebih arif tntg suasana luar and tips2 tmpt yg best utk melawat

    ReplyDelete
  10. seronoknya percutian yg ditaja. dapat pinjam canon plak tu.

    ReplyDelete
  11. Next time I can approach Sitty Travel for arranging local trips, this will be great when my relatives comes back from overseas and wants to cuti-cuti Malaysia.

    ReplyDelete
  12. Bestnya dapat pergi bercuti ada orang taja hehehehe.. Kita nak pergi dalam Malaysia pun kena pergi sendiri wakakakaka...

    ReplyDelete
  13. Wowww bestnya. Bila nak bawak sis pulak ni? Sis pun teringin gak jenjalan gan anak-anak muda ni..mesti sronok kan?

    ReplyDelete
  14. Welldone ! Bestnyaaa tgk koranh hehe..Uzu dah pusing malaysia. skrg tengah fokus pusing luar negara pulak. Coming soon projek kat bali dengan 20 blogger hee. wish me luck too

    ReplyDelete
  15. Percutian yang ditaja tu..sambil buat kerja sambil bercuti bestnya! Haha. So Sitty Travel ni boleh save contact number lah nanti..senang bila2 kot ada rezeki nak travel sana kan.. tq

    ReplyDelete
  16. Jalan saja cikgu kita ni. Rezeki tu kan. Alhamdulillah.

    Betul lah zharif. Bila nak guna satu2 ejen pelancongan ni kena cari yang ada lesen pelancongan yang sah untuk elak ditipu. Berapa banyak sekarang kes penipuan melibatkan ejen pelancongan especially yang nak ke umRah kan. Boleh lah survey Sitty Travel lepas ni.

    ReplyDelete
  17. Kita orang Johor!!! so Johor ni memang banyak jugak tempat best. kita sendiri pun kadang tak tahu. btw, nampak seronok bercuti dengan kawan-kawan tu. selain dari dapat kenal dan tengok tempat orang sebenarnya banyak yang boleh kita belajar! :)

    ReplyDelete
  18. Bagus servis yang disediakan sitty travel & tours ni. Ye la kadang travel dengan anak2 kecik kalau boleh nak ada kemudahan trnsport dan tempat tinggal teruskan. Tak payah pening2 cari. Tq for the info!

    ReplyDelete
  19. Bagus cikgu Zharif berkongsi dengan detail percutian ni. Rasa nak pergi sekarang je guna perkhidmata agensi tu. Yelah tak perlu nak tengok peta jalan kemana. Salah jalan ke apa. Lagi pula memandu jauh ngantuk lah. Biar travel agensi je bawa. Rileks skit dengan anak-anak. hehe

    ReplyDelete
  20. Oh how nice! Sitty Travels & Tours certainly seem to make the trip much more easier, and especially when you are travelling around with family or friends, you really do not want much hassle planning on your end. Should look into them when I travel locally as well.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...