Monday, April 4, 2011

Motorku bukan public transport

Assalamualaikum

Aku nie seorang yang baik, diam jenis tak banyak cakap. Tapi janganlah ambil kesempatan atas kediaman aku. Susah untuk aku tolak ajakan. Biasanya aku akan turutkan sahaja. Adalah kawan aku di tempat kerja, suka sangat pinjam motor aku pergi meraya-rayau entah ke mana tiap kali waktu rehat dia. Kalau nak guna atas urusan penting, aku boleh terima lagi. Tapi ini tidak, motor aku tu dah macam public transport. Suka hati dia je nak bawa pergi ke mana. 


Oleh sebab aku sentiasa bagi pinjam, kawan aku nie seolah-olah tidak ada perasaan malu. Boleh kata, setiap hari dia nak pinjam tau. Kadang alasan nak pinjam yang dia bagi tu, sangatlah tak munasabah. Sampai satu tahap, aku tak berani nak katakan tak boleh. Walaupun dalam hati tak nak bagi pinjam.

Dan satu kawan aku di tempat kerja, nama dia Ali. Dia nie sangat baik.Dialah yang nasihatkan aku supaya jangan bagi pinjam dekat budak tu. Sebab aku kena risau bab keselamatan motor aku tu. Manalah tahu berlaku apa-apa dekat motor tu,siapa nak tanggung. Budak tu pon bukan berduit sangat. Bukan aku kedekut tak nak bagi pinjam. Masalahnya dah selalu sangat sampai naik tocang. Dahlah si peminjam tu tak ada lesen. Ko ghase ?

Gambar kiri : Aku dan Ali
Gambar kanan : Bersama pemenang Anugerah Bintang Paling Popular 2010

Post edited : July 2021

21 comments:

  1. Adeiiii.. bro jgn selalu sangat nanti jd mcm member aku pinjam punya pinjam terus jadi harta... 3bulan tak bagi2 balik moto.. katanya moto dah hilang..perghhh.. rupanya dia buat reta simpan dekat kg.. pas tu tak jumpa-jumpa dah mamat tuu... perghh.. repot polis baru dapat balik moto tu.. rupanya dia simpan kat kg bg mak ayah dia guna deeee.. sabo je lah :D

    ReplyDelete
  2. kau ni , terlalu berahsia la

    n kau dah buat org tertanya2 siapa P , P tu perkataan apa , apa nme mula huruf P , ..

    meh sni aku bg tau P tu apa dan siapa

    P ialah ..

    the same way u did to syazwan

    the reality,

    i'm not willing to do it ..

    because i cnt be you ;(

    ReplyDelete
  3. gadis kepastian : tau xp . geram pulak kan jadi nya .

    black moon : siannya kau . ermm lepas nie jangan jadi baik sangat kat orang . sesekali kena bg pengajaran .

    adil : kuss semangat . jangan bg tau . malu P nant . hahaha .

    ReplyDelete
  4. Adil ; Susah sgt ke ? Putra lah .
    :D

    ReplyDelete
  5. weh,terok nye mamat P tu.. --'
    err kalau aku,aku pun x berani nk ckp depan2..haha..
    ha!btl ke gambar sam tu?

    ReplyDelete
  6. deyla : kantoi sudahh . hahahaha .

    ziemah : sewa ? xnak lahh . excident motor teruk jugak kan .

    athirah : tau xp . susah kan nak ckap depan2 . hahahhaa . gambar tu betol lahh . dia ada makan kat pak li banting baru2 nie . x sangka plak menang bintang popular . huhu .

    ReplyDelete
  7. hye dear...
    i dh follow ur blog..
    i still new lg, hopefully u dpt follow my blog too... http://storyofyoungladies.blogspot.com/

    still bru lg.. hope dpt tunjuk ajar u.. thank

    ReplyDelete
  8. Eh pk cik , teruk2 . It reminds me to someone . Ishk ishk ishk .

    Eh adil , kau ckp ap ? Xphmlah ~ Huhu ^^

    ReplyDelete
  9. fariha : thanx follow . insyaAllah akan d ajar . sy pon baru lagi .

    wan : someone ? cecite cecite . hahahhaa .

    ermm kau tgok lah entri kau baru2 nie tentang result . aq tulis mcm yg adi tulis . so nie kira revenge lahh . hahahhaa

    ReplyDelete
  10. penulisan yang menarik.huhu.lagu sweet,hahahahahaa

    ReplyDelete
  11. hahah amboiii P tu ingt tu moto bapak dia?? huhu chill eh zharif ! :)

    ReplyDelete
  12. biasa lah . manusia . pantang org buat baik terus naik tocang .

    ReplyDelete
  13. kalau sekali sekala pnjam tak pa lah.. kalau selalu tuh agak melampau lah plak.. huhu..

    bukan x nak kasi pinjam.. tapi kadang2 cam dah wat harta sendiri lak..huhu

    ReplyDelete
  14. Kau lesing je P tu . Btw , Sam datang Pak Li ke ?

    ReplyDelete
  15. lesing ? x boleh . dia besar than me . takot . hahahahha

    yupp :) sam datang pak li with the short pants .

    ReplyDelete
  16. eh orang sp. tu macam bigmouth restaurant punya uniform

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Carian Popular Minggu Ini