Sunday, March 27, 2011

Aku dan kereta antik

Assalamualaikum

Untuk pengetahuan semua, aku baru sahaja dapat lesen. Oleh itu, sekarang aku sudah mula berani memandu kereta ke tempat kerja. Tak berani lagi bawa jauh.Setakat ulang-alik pergi kerja tu, gagahlah lagi. Sebagai seorang newbie yang baru sahaja reti memandu, jadinya aku bawa sangat perlahan seperti kura-kura. Dari rumah aku untuk ke lokasi tempat aku kerja lebih kurang 10 minit perjalanan sahaja.


Tapi kalau aku yang memandu, boleh ambil masa lebih daripada itu. Tambahan pula aku memandu kereta manual, makanya agak sedikit mencabarlah. Isyarat lampu dekat Banting nie pula banyak gila. Newbie, memandu kereta manual, banyak isyarat lampu, ditambah pula dengan kereta belakang hon-hon tanpa kesudahan, aku jadi gelabah. Bila dah gelabah, kereta aku pon mati. Makinlah aku gelabah.

Pokoknya, tolonglah jangan hon-hon ketika aku memandu.

Nak balik dari kerja,kereta antik aku nie pula buat hal. Tiba-tiba tak boleh nak hidup. Mujur aku ikhtiar jugak untuk hidupkan, dan akhirnya berjaya hidup.

Post edited : July 2021

10 comments:

  1. Hahaha... Cuak mmg cuak.. Tp x pe pengalam baik tuuu.. T leh bwk aswad jenjelan banting ek.. X pernah g sane.. Belanja makanan pakli tau :)

    ReplyDelete
  2. setakat belanja ais kosong lepas la kot . HAHAHAHAHA

    ReplyDelete
  3. aq nak komen 1 je,gmbar 2 tak tahan,huhu

    ReplyDelete
  4. x tahan ? x tahan ape ? nak berak k ? HAHAHAHA

    ReplyDelete
  5. doakan aku ade rezeki utk hon kau nnti" ;D

    ReplyDelete
  6. hon lah :) aminn . harap2 kau lulus dengan cemerlang test jpj . bila agak nya tu ye . hahaha

    ReplyDelete
  7. hahahahhaha..

    zharif ! scc pown ade lesen tp lom penah bwk keta sensorang pegi jejauh gitu..

    kira tahniah la buat awk ye ^^

    ReplyDelete
  8. try la bawak :) mest best . kalao x d biasakan , nant kaku . huhu

    ReplyDelete
  9. wah , mcm best je bwk kereta ni . nk try kereta mak akuh gak ni . haha

    ReplyDelete
  10. auto ? senang kot . tapi aq x tau bawak n x penah bawak auto . cuba manual la wan :) nak tengok susah x susah bawak manual . hahahaa

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Carian Popular Minggu Ini