Friday, August 31, 2018

ORGGA - Produk Kosmetik Organik 100% Menggunakan Bahan Semulajadi

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Baru-baru ini aku sempat menghadiri satu pre-launch produk kosmetik di Bangi. Produk kosmetik ini sangat istimewa kerana kesemua bahan-bahan yang digunakan adalah 100% bahan semulajadi asli yang kaya dengan pelbagai faedah.


Produk tersebut ialah ORGGA. ORGGA merupakan singkatan kepada organic yang mana seperti yang aku beritahu tadi, produk ini 100% menggunakan bahan semulajadi. Produk ini merupakan keluaran anak Malaysia, Pn Zaza nama diberi. Beliau amat mencintai dunia kecantikan, oleh itu beliau menyambungkan pelajarannya ke United Kingdom khusus untuk mempelajari bidang kosmetik.

Pn. Zaza memperkenalkan antara bahan-bahan yang digunakan dalam pembuatan produk kosmetik ORGGA

Melalui pengalaman belajar beliau sewaktu di sana, ilmu mengenai sesuatu bahan itu dijadikan sebagai panduan untuk beliau menghasilkan produk kosmetik ORGGA. Selain itu, professor-professor beliau juga banyak memberikan tips-tips akan selok-belok untuk mendapatkan bahan-bahan organik yang terbaik di seluruh dunia dengan harga yang berpatutan.


Matlamat beliau dalam industri kosmetik ini ialah di mana beliau nak menggalakkan pengguna untuk menggunakan produk kosmetik organik kerana produk kosmetik yang mengandungi unsur-unsur bahan kimia adalah sama sekali tidak elok untuk kulit. Dan seperti yang kita sudah sedia maklum, produk yang berasaskan organik agak sedikit mahal berbanding produk tidak organik. Oleh sebab itu, beliau mencipta ORGGA ini bagi memenuhi keperluan pengguna di mana pengguna dapat memakai dan mengamalkan produk kosmetik 100% organik dengan harga yang sangat mampu milik.


Sebagai permulaan, beliau mengeluarkan 3 jenis produk terlebih dahulu. Produk tersebut ialah cleanser dalam bentuk serbuk, facemist dan juga beauty oil. Mari lihat dengan lebih terperinci butiran mengenai ketiga-tiga produk keluaran ORGGA ini. Kita mulakan dengan cleansing powder terlebih dahulu.

1. ORGGA CLEANSING POWDER : FRENCH ROSE & BACCA BLISS : RM 80 (Harga biasa)


Cleansing Powder nie sangat best. Aku sendiri dah cuba. Kegunaan cleanser ini sangat pelbagai. Ia bertindak sebagai pencuci muka, scrub lembut dan juga mask. Terdapat dua jenis cleanser yang dihasilkan Orgga.

1. French Rose : Untuk kulit normal dan kulit kombinasi (kering, matang dan pra-matang)
2. Bacca Bliss : Untuk kulit normal dan kulit kombinasi (kulit berminyak dan berjerawat)

Kedua-dua cleanser ini mengandungi 4 bahan semulajadi yang aktif. Bahan-bahan ini digelar "Superstar Ingredients" - Rosehip, Grapeseed, Goji Berry dan Raspberry. Oleh kerana fungsi kedua-dua cleanser ini berbeza, jadinya terdapat perbezaan sedikit daripada segi bahan yang digunakan. Boleh rujuk jadual di bawah.


BAHAN-BAHAN


FRENCH ROSE


Rosehip, Grapeseed, Goji Berry, Raspberry, Colloidal oatmeal, French pink clay, Coconut milk, Brown rice flour, Flaxseed meal, Rose flowers, Lavender flowers.

Moroccan Rhassoul clay, Almond flour, Hibiscus flowers, Chamomile flowers, Elderberry, Orange peel, Moringa leaf, Pure essential oils of Rose Geranium, Palmarosa & Frankincense.



BACCA BLISS


Kaolin clay, Coconut flour, Strawberry, Calendula flowers, Licorice root, Banana, Pearl powder, Pure essential oils of Pink Grapefruit, Sweet orange, French Lavender.



Cara penggunaan :
1. Pastikan muka bersih daripada sebarang make up.
2. Ambil satu sudu teh cleansing powder dan letakkan di atas tapak tangan
3. Titiskan air sedikit demi sedikit agar ia menjadi seperti paste lembut.
4. Urutkan muka dengan gerakan membulat
5. Biarkan selama 2-5 minit, lepastu bilas dengan air bersih.

Kelebihan produk :
  • Mencuci, merawat dan melembapkan kulit
  • Menanggalkan sel-sel kulit mati tanpa mengeringkan kulit
  • Merawat warna kulit tidak sekata dan kusam
  • Menganjalkan kulit 
  • Melambatkan kesan-kesan penuaan kerana terdapatnya bahan anti-penuaan dalam formula cleanser ini
  • Menyihatkan dan melembutkan kulit
  • Mencerahkan dan menaikkan seri wajah secara semulajadi
  • Membantu aplikasi makeup nampak natural, sekata dan tidak bercapuk.

2. ORGGA FACE MIST : ROSE OTTO & LE NEROLI : RM 60 (Harga biasa)


Face most nie pon best. Wangi sangat bau dia ! Face mist keluaran ORGGA berfungsi sebagai penyegar muka dan sekaligus melembapkan kulit muka. Juga terdapat dua jenis face mist yang dikeluarkan.

1. Nourishing Facial Mist : Rose Otto (Sesuai untuk semua jenis kulit)
2. Hydrating Facial Mist : Le Neroli (Sesuai untuk semua jenis kulit)

Kedua-dua face mist ini menggunakan bahan asli dan semulajadi yang berkualiti dan terpilih. Boleh rujuk jadual di bawah untuk lebih terperinci.


BAHAN-BAHAN


ROSE OTTO



Aqua, Aloe Vera leaf juice, Radish Root Ferment Filtrate, Vegetable Glycerin

Rose Bulgarian hydrosol, Cranberry extract, Blueberry extract, Pure essential oil of Rose Geranium, Rose Otto & Palmarosa.



LE NEROLI

Neroli hydrosol, Acai Berry extract, Strawberry extract, Pure essential oil of Neroli, Bergamot & Ylang Ylang


Setiap facemist pasti akan menggunakan pengawet supaya facemist dapat tahan lebih lama bagi mengelakkan facemist tersebut rosak/tamat tempoh. Begitu juga facemist keluaran ORGGA, namun pengawet yang digunakan adalah dari sumber semulajadi iaitu dari Radish Root Ferment Filtrate yang bertindak sebagai bahan pengawet semulajadi.


Cara penggunaan :
1. Selepas menggunakan ORGGA Cleansing Powder, spray-kan ke muka dengan leher
2. Pastikan goncang dulu setiap kali sebelum guna
3. Tekap kulit muka dengan lembut menggunakan tapak tangan sementara kulit muka masih lembab

Kelebihan produk :
  • Menyegarkan dan melembapkan kulit muka
  • Menaikkan seri wajah
  • Merawat kulit kering dan kasar
  • Anti-penuaan
  • Mencerahkan kulit muka'
  • Mengawal kulit berminyak
  • Membuat make up tahan lebih lama

3. ORGGA LUXE BEAUTY OIL : OLIVIA, LIBRA, LINDO : RM 110 (Harga biasa)


Beauty oil yang dikeluarkan oleh ORGGA sangat best sebabnya ia tidak berminyak dan melekit, tak macam beauty oil keluaran jenama lain. Ia juga bertindak sebagai base make up dan pelembap. Malah boleh dicampurkan dengan krim dan pelembap anda. Kalau produk-produk sebelum ini cuma ada dua variasi sahaja, untuk Beauty Oil dari ORGGA terdapat 3 variasi yang lebih khusus untuk jenis-jenis kulit.

1. Olivia : Untuk kulit kering, matang dan pra-matang
2. Libra : Untuk kulit normal dan kombinasi
3. Lindo : Untuk kulit berminyak dan kulit berjerawat

Oleh kerana beauty oil ini mempunyai kulit yang dikhususkan, maka terdapat perbezaan dari segi bahan-bahan yang digunakan. Yang pasti, semua bahan-bahan yang digunakan 100% bahan semulajadi yang sangat berkualiti.


BAHAN-BAHAN



OLIVIA









Olive Squalane, Prickly Pear oil, Natural Vitamin E, Sunflower Oil

Meadowfoam oil, Kukui Nut oil, Sweet Almond oil, Rosehip oil, Pomegranate Seed oil, Raspberry Seed oil, Sea Buckthorn oil, Pure essential oil of Neroli, Frankincense, Sweet Orange, Palmarosa, Clary Sage, Carrot Seed.




LIBRA

Argan oil, Watermelon Seed oil, Jojoba oil, Maracuja oil, Pumpkin Seed oil, Hazelnut oil, Camellia oil, Sea Buckthorn oil, Pure essential oil of Rose Geranium, Grapefruit, Rose Otto, Cedarwood, Lavender, Carrot seed.




LINDO

Grape Seed oil, Kukui Nut oil, Jojoba oil, Marula oil, Rosehip oil, Pumpkin Seed oil, Hazelnut oil, Blackcurrant oil, Pure essential oil of Sweet Orange, Bergamot Bergaptene Free, Ylang Ylang, Patchouli, Geranium, Cedarwood.


Olive Squalane merupakan bahan semulajadi yang mampu mengekalkan kelembapan kulit muka, di samping dapat melembutkan dan menganjalkan kulit. Bahan yang sangat bagus untuk ada pada setiap produk kosmetik kerana ia tidak menggatalkan kulit dan sesuai dipakai untuk semua jenis kulit.


Cara penggunaan :
1. Titiskan 2-3 titis ke atas dahi dan pipi
2. Urut secara lembut sehingga meresap
3. Atau, titiskan 2-3 titis ke atas tapak tangan dan gosok kedua-dua tapak tangan. Ulang langkah 2.

Kelebihan produk :
  • Melindungi kulit daripada pencemaran persekitaran
  • Membekalkan nutrisi untuk membantu regenerasi sel kulit
  • Mengurangkan tanda-tanda penuaan
  • Memelihara dan melembapkan kulit
  • Merawat kulit secara intensif


Semasa di event tersebut, Pn Zaza juga sempat menunjukkan cara-cara membuat cleansing powder ORGGA. Banyak sungguh bahan yang digunakan dan aku berasa sangat kagum sekali. Bahan-bahan semulajadi yang digunakan, dikisar halus sehingga jadi dalam bentuk serbuk dan aku berpeluang sendiri untuk mencuba produk tersebut.

Memang kulit rasa lembut dan segar selepas penggunaan

Apa tunggu lagi ? Mari dapatkan produk ORGGA sekarang. Oleh kerana produk ini belum dilancarkan secara rasmi, maka anda semua boleh membuat pre-order sekarang kerana harga untuk pre-order jauh lebih murah berbanding harga biasa.

ORGGA CLEANSING POWDER : RM 65 (Potongan sebanyak RM 15)
ORGGA FACEMIST : RM 45 (Potongan sebanyak RM 15)
ORGGA LUXE BEAUTY OIL : RM 95 (Potongan sebanyak RM 15)

Dan penghantaran adalah percuma untuk ke seluruh negara. Cepat dapatkan harga promosi ini sekarang. Promosi pre-order ini akan berlangsung dari 31 August sehingga 21 September 2018.

Tak sabarnya nak mencuba produk keluaran ORGGA nie

Untuk maklumat lebih lanjut, boleh klik pautan di bawah

Website : http://orgga.my/

Barisan beauty bloggers yang hadir ke pre-launch ORGGA tempoh hari

Produk ORGGA ini akan dilancarkan secara rasmi pada 25 SEPTEMBER 2018. Yeay tak sabarnya !

Lagisatu, pihak ORGGA sedang mencari agent, jadi sekiranya korang berminat, boleh rujuk dekat laman sesawang ORGGA untuk maklumat lanjut. Jom !

21 comments:

  1. Jatuh cinta dah dengan Produk ORGGA ni best sgt. Kulit makin licin terutams lepas pakai cleanser orgga. Btw kemain jadi model orrga ye =P

    ReplyDelete
  2. Macam menarik je produk ORGGA ni..blh lah sis cuba nanti. Mmg sis sedang mencari produk yang sesuai untuk kulit wajah sis yang makin kertu ni..hehehe

    ReplyDelete
  3. wah menariknya produk ni sebab bahan yang digunakan tu semulajadi. airah memang suka try produk kecantikan macam ni lepasni boleh la try jenama ni pula.harga pun boleh tahan berbaloi.

    ReplyDelete
  4. bahan-bahan daripada semulajadi ya, bagus untuk kulit kami. Teringin nak cuba ORGGA Hydrating Facemist tu, kulit senang jadi kering skrg ni.

    ReplyDelete
  5. Great to hv all think organic and natural.... Must be a great cosmetic products.. nice nice nice..

    ReplyDelete
  6. bagus produk ni, susah sekarang nak dapat produk 100% organik macam ni. Yang penting harga dia murah. dah murah ada diskaun lagi tu. wow nya

    ReplyDelete
  7. ya ampun, comel nau model ek.. seronok tak guna produk Orgga ni? k lily suka betul beauty oilnya cepat meresap ke kulit

    ReplyDelete
  8. Saya memang suka kalau skincare yang kita pakai ni based on organik. Sebab rasa lagi selamat kan. Dah lah nak pakai dekat muka meresap sampai ke dalam. Mesti nak cari produk yang terbaik

    ReplyDelete
  9. The product looks suitable for my skin. Since I'm looking for a new one, will try this out.

    ReplyDelete
  10. Interesting product. Teringin nak try that cleansing powder. First time dengar . The face mist kind of another interesting product to check out too. Bagus guna natural product.

    ReplyDelete
  11. Bagi organic based products, harga memang berpatutan sangat ORGGA nie. Dekat Bangi plak tu - ala-ala sepelaung je dari rumah Rawlins - maka adakah Rawlins kena membeli kelak? Hehe

    ReplyDelete
  12. menariknya produk ni..especially tang penggunaan bahan organik yang sememangnya diakui baik untuk kulit dan tanpa bahan terlarang dan teruja jugak sebab pengasas dia orang Malaysia. Semoga produk ni terus gah dipersada dunia kosmetik

    ReplyDelete
  13. Bagus lah produk skincare gunakan bahan-bahan organik. Tapi first time tau pasal produk ni.

    ReplyDelete
  14. Tgk bhn2 dia semuanya dari bahan2 semulajadi..oklah mcm Tu jd Kita pun xtkt nk guna

    ReplyDelete
  15. bagus lah kalau 100 peratus organik. saya kalau nak beli skincare mesti tgk ingredient dulu. kot2 la banyak chemical.

    ReplyDelete
  16. bahan-bahan yang digunakan memang ramuan semualajadi ya...so confirm kit ayakin nak gunakan...yg bestnya dia macam sesuai untuk semua kulit orang asia

    ReplyDelete
  17. Yg beauty oil nampak best! Thanks for the tips on methods to use and the benefits of the product! Gonna check this product out soon!

    ReplyDelete
  18. Wah bahannya semua berasaskan bahan organik tu. Bagus tu.. Kebanyakan yang ada di pasaran semuanya ada chemical. Menarik la cleanser guna powder. First time dengar ni.

    ReplyDelete
  19. Packaging produk pun nampak mewah dan kemas. Memang kalau produk guna semulajadi akan jadi pilihan lia juga kalau nak pilih produk skincare. Kena dapatkan segera sempena harga promosi tu

    ReplyDelete
  20. Pergh, tak sangka kan, buah macam pisang pun boleh buat produk kat muka. Sedap lak tu, kang termakan pulak :D

    ReplyDelete
  21. Produk ORGGA ni sangat cantik la packaging nya. Best betul sekarang ni semua dah fikir tentang keselamatan dan kesihatan. Produk organik lebih baik dari kimia yg ada di luar sana.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...