Sunday, December 10, 2023

Acara Gala Mengiktiraf 40 Syarikat Tempatan & MNC Terkemuka Dengan Pelancaran Buku Superbrands Edisi ke-15

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Kuala Lumpur: Superbrands, pihak berkuasa bebas dan penimbang tara penjenamaan, mengadakan Acara Tribute untuk 40 pemenang anugerah 2023 di Kuala Lumpur, satu rekod jauh melebihi 27 jenama untuk tahun lepas.


Superbrands Malaysia menganjurkan acara penghormatan tahunannya untuk memberi penghormatan dan pengiktirafan kepada kebanyakan jenama terkuat di Malaysia dan juga memperkenalkan edisi ke-15 buku Superbrands yang populer serta merangkumi profil dua muka surat bagi setiap Superbrand.


Acara penghormatan Superbrands dianggap sebagai salah satu yang paling berprestij di seluruh dunia oleh korporat. Bercakap mengenai acara itu, Encik Mike English, Pengarah, Superbrands Malaysia berkata: “Tahun ini telah menyaksikan bilangan jenama tempatan yang belum pernah berlaku sebelum ini, masuk ke dalam senarai Superbrands dengan ramai pendatang baharu dalam pasaran, selain jenama yang diiktiraf di peringkat antarabangsa.


Majlis tahun ini telah dirasmikan oleh Prof Haji Mohd Said Bani CM Din, Presiden Persatuan Perhubungan Awam dan Komunikasi, Malaysia. Turut memeriahkan majlis ialah tetamu VIP Steve Teoh, seorang veteran syarikat Malaysia dan MNC, yang telah menerajui penjenamaan dan komunikasi pemasaran dalam industri yang berbeza dan merupakan ahli lembaga pengasas Persatuan Perancang Kewangan Malaysia (FPAM) serta pemegang amanah pengasas Yayasan Amal Budimas.


Selepas menapis dengan teliti senarai pemilihan yang ditetapkan oleh Majlis Superbrands, lebih 2,000 pengurus kanan dan profesional pemasaran telah dijemput untuk mengundi jenama calon. Bercakap mengenai proses pemilihan dan pengundian yang ketat, En. English menambah, “Sebuah jenama yang kukuh perlu melibatkan diri dengan pelanggannya, membuatkan pelanggan merasai pemilikan dan menanamkan kepercayaan, tetapi di atas semua itu ia mesti sentiasa menunaikan janjinya, sehingga mencapai status Superbrands adalah pengiktirafan berprestij dan tugas yang sukar kerana semua kriteria ini perlu dipenuhi.


Lebih 1,400 jenama terkemuka di Malaysia telah diskor oleh ahli Majlis Superbrands dan melalui tinjauan pendapat dalam talian. Jenama pemarkahan tertinggi telah dipilih sebagai Superbrands dan hanya jenama yang mencapai tahap pengiktirafan yang ditetapkan oleh Majlis Superbrands bebas, layak untuk dimasukkan ke dalam buku Superbrands Malaysia, yang menjejaki sejarah dan pencapaian setiap jenama.

Syarikat yang mengambil bahagian dalam Superbrands Malaysia 2023 adalah:
  1. A&A WORLD 
  2. ALHA ALFA
  3. Amelisa Pet & Co.
  4. apacs
  5. ARMOR HARDWARE
  6. BIKA
  7. BrainyBunch
  8. BYOND
  9. Dzi Destiny
  10. Eco-Shop
  11. EFFERTY
  12. EMPIRE REKA
  13. FURVIT
  14. FunnelEvo
  15. GNI
  16. Grainlive
  17. IMIKA
  18. INAI REPUBLIC
  19. iOCANDO
  20. KIZZU KIDS
  21. KOPETRO
  22. KOYOKO
  23. Louis Cuppers
  24. Me'nate
  25. MISTER COFFEE
  26. NARQES
  27. NURRIFA
  28. PROPEDIA ACADEMY
  29. Recove Group
  30. Ruby-Cell
  31. SANCora
  32. SANIWARE
  33. Sobella
  34. SPCA
  35. TRAPO
  36. UFORA
  37. WAWA by Wawa Zainal
  38. Wells Malaysia
  39. Yumi Food
  40. Zinus


Majlis Superbrands terdiri daripada individu yang telah menunjukkan kebolehan yang luar biasa dalam perniagaan dan mempunyai pengetahuan yang mendalam tentang pasaran dan kaedah perniagaan. Menerima undi Superbrand ialah sokongan yang kuat dan merupakan bukti untuk pelanggan sedia ada, bakal pelanggan, media, pembekal, pelabur dan pekerja bagi setiap status istimewa jenama.


Jenama yang mengambil bahagian dalam program Superbrands berhak menggunakan logo Superbrands pada bahan pengiklanan, pembungkusan dan komunikasi pemasaran mereka yang lain. Kisah jenama itu juga dipaparkan dalam laman web Superbrands.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...