Tuesday, March 6, 2012

BBQ bersama praktikum H4P1

Assalamualaikum 

Nak cerita pasal BBQ kelas yang telah diadakan pada hari sabtu yang lepas. Baru ada masa hari nie untuk aku menulis. Aku akan sajikan banyak gambar, harap semua bersedia. Hehe


Kehidupan aku dekat sini semakin sibuk sebab dah nak hujung-hujung program nie, tekanan dia makin tinggi je. Tak apa, sikit je lagi nak habis. Apa-apa pun, praktikum aku bercadang untuk buat BBQ ssekali dengan mentor kitorang, Cikgu Hensem a.k.a Cikgu Shukri. Dia yang sponsor semua benda untuk BBQ nie. 



Petang Sabtu tu, kami semua berkumpul dekat gazebo yang telah ditempah berhampiran tasik KMPP untuk dibersihkan. Banyak pembersihan perlu dilakukan ya sebab agak kot. Bertungkus-lumus semua mengemas dan membersihkan apa yang patut sebelum ketibaan Cikgu Hensem.




Masa datang bersih-bersihkan tu, aku pakai baju putih, but then baru aku teringat yang kitorang nak buat bakar-bakar. Dah kenapa aku pakai baju putih untuk aktiviti bakar-bakar ? Hahahaha. Terpaksalah aku patah balik bilik untuk tukar baju. Haishhh dah lah lokasi bilik dengan tasik KMPP nie jauh gila. 



Laaa boleh pulak ambil-ambil gambar masa orang lain sibuk bersih-bersihkan. Nampak tak, muka-muka yang selalu curi tulang ? Tapi bab makan, laju je tau. Tak caya tengoklah nanti.



Cikgu Hensem dan keluarganya

Anak-anak Cikgu Hensem comel-comel betul. Terutama sekali yang debab tu. Sumpah comel ! Memang jadi tumpuan utama si debab malam tu. Semua nak bermain dengan dia. Dia pulak jens lincah dan tak takut orang.











Then kitorang bagi hadiah untuk Cikgu Hensem sebab dah ajar dan jadi mentor kitorang selama kitorang dekat matrik nie. Dan juga ucapan tahniah sempena dapat melanjutkan pelajaran yang lebih tinggi dan ditaja sepenuhnya, saya mewakili H4P1 mengucap kan tahniah. Tibehhh







Hampir lewat malam, masa untuk Cikgu Hensem pulang. Dia balik je habis semua hilang kawalan ya. Masa untuk campak birthday boy ke dalam tasik KMPP ! Mulanya nak campak birthday boy je, sekali dorang ambil lagi sorang, aku cabut lari dulu. Takut jadi mangsa seterusnya. Hahahaha




 Mangsa seterusnya 


Dahlah tengah-tengah malam, gila ke tak gila dorang nie. Tapi tak perlu risau sebab air dekat tasik KMPP nie cuma takat paras lutut je. Apa-apa pon, we all had fun that night. Good food, good people, good ambience. Semua good lah. Masa untuk pulak ke bilik dan berehat, Perut kenyang dan mata pon mulai mengantuk.

Post edited : August 2021

13 comments:

  1. sepatutnya Zarep mangsa pertama baling dalam tasik.Baru best.Sweet memory kat KMPP.

    ReplyDelete
  2. ya Allah mintak di jauhkan >__< seram lah tasik tu
    takot ada buaya . hahahaa

    ReplyDelete
  3. giler best!! part makan tuh best! muahahaha~ part baling dalam tasik tuh..seramm weh! memalam lak tuh!

    ReplyDelete
  4. tau xperr . nasib bek aku sempat lari =) hahaha

    ReplyDelete
  5. Perghh,banyaknya ayam,meleleh air liok....

    ReplyDelete
  6. leklu leklu , amek tisu lap sendiri . hahaha =D

    ReplyDelete
  7. bestnye siap ada bbq untuk kelas . sangat sweet macam gula-gula kapas :D

    ReplyDelete
  8. hamboihh sampai gula-gula kapas keluar =P

    ReplyDelete
  9. sedapnya semua makanan tu!!! seb bek aku tak ada..tidak dah lama aku kebaih xD HAHA

    ReplyDelete
  10. hamboihh >__< seb bek tak jemput . hahahahaha

    ReplyDelete
  11. best giler BBQ korang...siap baling orag kat tasik lagi...seram seyh..nasih bdak praktikum aku x main baling2 cenggini...

    ReplyDelete
  12. my classmate dorang nie short sikit , i mean banyak . ahhaha

    ReplyDelete
  13. pergh, memori. terima kasih untuk segala memori yang diupload disini. rasa beruntung sekelas ngan ko. hahahahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...