Wednesday, October 11, 2023

Sustainable Buffet di Makan Kitchen, DoubleTree by Hilton

Assalamualaikum dan salam sejahtera

DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur dengan bangganya mengumumkan inisiatif Bufet Makan Malam di Makan Kitchen, menetapkan piawaian baharu untuk pengalaman menjamu selera yang mementingkan alam sekitar.


Untuk pengetahuan semua, di peringkat global, Malaysia menonjol dalam penjanaan sisa tahunan tertinggi per kapita Asia Tenggara. Ini seperti yang telah dilaporkan oleh Program Alam Sekitar Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu pada 2021, dengan mencatatkan 91 KG sisa dihasilkan setiap orang.





Dalam usaha untuk memerangi perkara ini, DoubleTree oleh Hilton Kuala Lumpur bertekad untuk menambah baik sumber tempatan dan mengurangkan sisa makanan, sejajar dengan misi dan visi Hilton menuju tahun 2030 untuk mengurangkan sisa makanan yang dihantar ke tapak pelupusan sebanyak 50%.




Hidangan utama Bufet Lestari di Makan Kitchen termasuk sumber mampan daripada pembekal organik tempatan seperti Cultiveat, perubahan resipi dan pengurangan sisa. DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur mengorak langkah yang konsisten dengan mendapatkan bahan-bahan daripada MSC dan ASC certified fisheries, bersama-sama dengan telur yang dibeli daripada sumber ayam bebas dari sangkar. Rangkaian menu baharu akan menampilkan makanan laut di atas ais, hinggap putih ternakan yang diperap, santan ayam panggang bebas dan varuval siakap sumber tempatan.




Usaha ini bukan sahaja menyokong amalan memancing yang bertanggungjawab tetapi juga menggalakkan kesejahteraan haiwan. Peralihan yang luar biasa ke arah mendapatkan hasil tempatan dari dalam radius 50 batu telah dimulakan. Komitmen terhadap penyumberan tempatan ini dengan ketara mengurangkan pelupusan berkaitan makanan. Selain itu, DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur sedang giat berusaha untuk menyekat penggunaan plastik di seluruh operasinya.




Tetamu boleh menikmati rangkaian menu yang dipilih dengan teliti bersesuaian dengan perjuangan DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur di samping menawarkan citarasa makanan yang cukup enak. Sebagai sebahagian daripada inisiatif ini, DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur bekerjasama denganVoice For Paws dalam program pemberian makanan kepada gelandangan untuk pemberian amal.


Selain itu, lebihan makanan daripada bufet akan dikompos dan digunakan semula sebagai baja organik untuk kegunaan tempatan, memastikan tiada apa-apa yang menjadi pembaziran. Bufet Lestari di Makan Kitchen akan disediakan setiap hari Selasa hingga Sabtu, dari 6:30 PM hingga 10:00 PM. Harga berbeza-beza bergantung pada hari tersebut, dengan makan malam Selasa hingga Khamis berharga RM 118.00 bersih bagi setiap orang dewasa dan RM 59.00 bersih bagi setiap kanak-kanak, manakala makan malam Jumaat dan Sabtu ditawarkan pada harga RM 148.00 bersih bagi setiap orang dewasa dan RM 74.00 bersih bagi setiap kanak-kanak.

Untuk maklumat lanjut dan tempahan, sila hubungi +03 2172 7272, e-mel KULDT_FB@hilton.com atau layari www.eatdrinkhilton.com

1 comment:

  1. Makanan semuanya nampak sedap-sedap. Insyaallah, kalau ada rezeki nak datang makan sini dengan family

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...