Saturday, June 29, 2024

AEON Fashion Preview 2024: Pereka ASEAN Bertemu Pelanggan

Assalamualaikum dan salam sejahtera

AEON, terkenal dengan fesyen yang dinanti-nantikan dengan fokusnya terhadap keperluan generasi dan meraikan pelbagai jenis saiz badan dan usia. Oleh iu, AEON banyak mengadakan kolaborasi bersama pelbagai jenama pakaian. Majlis pratonton fesyen ini telah diadakan di  kawasan supermarket AEON di cawangan AEON Cheras Selatan.


Majlis pratonton itu mendapat sambutan apabila mereka yang berusia tampil memperagakan salah satu koleksi Pratonton Fashion AEON iaitu Takumi Jeans. Takumi Jeans cukup terkenal dengan kualiti denim artisan yang dihasilkan di Okayama Prefecture. Seluar jeans ini bukan sahaja mesra alam dan sangat tahan lama tetapi juga merangkumi gabungan sempurna antara tradisional dan gaya moden. Takumi Jeans menawarkan keselesaan, gaya, dan kemampanan.



Big Angel J-pop dan Michiko Ohashi penggerak dalam inclusivity di Pratonton Fesyen AEON. Penglibatan fesyen untuk Plus Size menambahkan gelombang body positiviti. Pada Pratonton Fesyen AEON, Ohashi mempamerkan koleksi yang meraikan kepelbagaian badan dan memperkasakan individu dari semua saiz untuk menerima kecantikan unik mereka. Penglibatannya menggariskan komitmen AEON terhadap keterangkuman, memastikan fesyen boleh diakses dan menyeronokkan untuk semua orang. Melalui kerjasama ini, AEON dan Michiko Ohashi berhasrat untuk memberi inspirasi kepada penerimaan dan penghargaan yang lebih luas terhadap pelbagai jenis badan dalam industri fesyen.



Lima pereka dan jenama ASEAN yang terkenal telah dijemput untuk memupuk pertumbuhan ke hadapan. Inisiatif ini bertujuan untuk mewujudkan sattu platform untuk mempamerkan reka bentuk inovatif dan kepelbagaian budaya, sambil memperkayakan landskap fesyen di Malaysia. Kerjasama bersama AEON dengan pereka-pereka ini akan berpeluang untuk menghubungkan jenama mereka dengan pelanggan baharu, mengembangkan kehadiran jenama mereka, dan menyumbang kepada industri fesyen yang dinamik dan inklusif. Kerjasama ini bukan sahaja menonjolkan kehebatan kreatif pereka ASEAN tetapi juga menekankan AEON komitmen untuk menyokong bakat serantau dan menggalakkan persefahaman silang budaya.


  • Andrew Smith: Diketuai oleh pereka Achmad dari Indonesia, diraikan untuk pakaian lelaki yang canggih menggabungkan tradisional dengan kontemporari fesyen. Menawarkan rangkaian yang pelbagai daripada jahitan lembut kepada pakaian kasual, memastikan gaya, keselesaan, dan kefungsian. Terkenal dengan kehadiran global dan komitmen terhadap kelestarian amalan, menyokong seni tempatan.
  • CDL (Kardinal): Ditubuhkan pada tahun 1973, diketuai oleh pereka Leo dan Safei dari Indonesia, terkenal dengan pakaian serba boleh dan bergaya untuk lelaki dan wanita baik pakaian kasual hingga formal. CDL menggabungkan keselesaan dengan gaya kontemporari, mengekalkan keterjangkauan dan mesra alam.



  • M.Gee: Sejak 1990, diketuai oleh pereka Oman dan Fajar dari Indonesia, ini jenama pakar dalam pakaian kerja luaran berkualiti tinggi termasuk baju, kemeja-T, jaket, dan banyak lagi. Menekankan ketahanan dan bahan berkualiti untuk kegunaan industri dan luaran.
  • Finix: Ditubuhkan dan diasaskan oleh Leonard Cheong, seorang pereka dari Singapura pada 2019, Finix menawarkan barisan FORM, FIT dan FLOW yang memenuhi pelbagai gaya dengan fabrik yang kreatif. Menggalakkan ekspresi diri dan keselesaan.
  • Kanzi: Diketuai oleh pereka Muhammad dan Liza dari Singapura, yang terkenal pakaian formal yang elegan diperbuat daripada kain Ikat tradisional. Diiktiraf untuk kemampanan, kualiti, dan reka bentuk yang unik, menyepadukan elemen moden dan tradisional.


Pratonton Fesyen AEON untuk edisi Jun 2024 adalah sejajar dengan komitmen AEON untuk Matlamat Pembangunan Mampan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu 8 dan 15, memfokuskan pada mempromosi masyarakat yang aman dan inklusif untuk pembangunan mampan, menyediakan akses kepada keadilan, dan membina institusi yang berkesan, bertanggungjawab dan inklusif.


Untuk maklumat lanjut mengenai AFP, layari https://aeonretail.com.my/fashion/afp/june24/.

No comments:

Post a Comment