Sunday, June 18, 2023

Ketahui Status Kesihatan Diri Melalui Kit Ujian DNA dari DynaDNA

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Dyna Medical telah melancarkan DynaDNA, sebuah kit ujian DNA. Selain itu, mereka juga turut melancarkan DynaApps iaitu sebuah platform percuma untuk orang ramai meningkatkan pengetahuan dan kesihatan mereka. Untuk pengetahuan semua, DynaDNA telah memenangi Kit Ujian DNA Terbaik untuk Keluarga dalam Anugerah Pilihan Ibu Bapa 2023. Ikuti butirannya !


Pelancaran yang diadakan di Galeri KL Wellness City itu yang dihadiri oleh ramai pengunjung. Turut hadir ialah lifestyle influencer yang cukup popular iaitu Iman Azman dan Dr Hans Jeffry, pakar produk perubatan, yang berkongsi tentang kepentingan mengawal kesihatan diri melalui DNA.


Encik Martin Low Wink Keng, Pengarah Urusan Dyna Medical, memperkenalkan DynaDNA sebagai penyedia perkhidmatan terkini yang membolehkan rakyat Malaysia mendapat maklumat terkini dan paling tepat tentang keadaan kesihatan mereka.


Dengan hanya sampel air liur yang mudah, lebih 500 ujian genetik boleh dijalankan dengan tepat, menghasilkan keputusan untuk lebih 150 ciri merentas 10 profil yang berasingan, termasuk untuk kesihatan jantung dan vaskular, keadaan dan gangguan kesihatan genetik, keadaan otak serta alahan dan kepekaan makanan.


Beliau juga bercakap tentang faedah Dyna Apps, platform kesihatan bersepadu yang membolehkan pengguna melihat keputusan kit ujian DNA mereka serta-merta, dan mengikut keselesaan mereka. Apl ini juga akan membenarkan pengguna menempah perundingan dengan profesional kesihatan rakan kongsi DynaDNA yang berkelayakan untuk meneroka keputusan ujian mereka atau merancang langkah seterusnya dalam perjalanan kesihatan mereka. Pengguna juga boleh membeli produk kesihatan dan kesejahteraan melalui e-dagang terbina dalam aplikasi.


Perkembangan masa depan untuk aplikasi itu juga akan merangkumi akses kepada pelbagai perkhidmatan kesihatan, termasuk rawatan spa dan rawatan muka, serta pakej pelancongan ke retret kesihatan yang terkenal. Dengan menjadikan produk dan perkhidmatan ini tersedia kepada pengguna, Dyna Apps komited untuk memahami dan menangani keperluan dan kebimbangan unik mereka, serta bertujuan untuk membantu mereka mencapai gaya hidup yang sihat dan holistik.


Encik Martin menekankan bahawa dengan menjadikan kit ujian DNA lebih mudah diakses, individu akan diberi kuasa untuk membuat keputusan termaklum tentang kesihatan dan kesejahteraan mereka sendiri seperti sloga mereka "Biarkan DNA anda bercakap dengan DynaDNA dan DynaApp".


Beliau memberi contoh mereka yang bimbang dengan kemungkinan penyakit genetik, seperti talasemia. Ujian DNA boleh menyedarkan mereka tentang risiko mereka untuk mewarisi penyakit tersebut dan membolehkan mereka membuat sebarang persediaan atau perubahan gaya hidup yang diperlukan.


Adalah komitmen Dyna Medical untuk menangani keperluan unik dan kebimbangan komuniti kesihatan yang telah membawa syarikat itu bekerjasama dengan KL Wellness City untuk menjadi tuan rumah pelancaran DynaDNA dan Dyna Apps. Sebagai hab kesihatan 360 darjah pertama di Asia Tenggara, KL Wellness City ialah perbandaran bersepadu sepenuhnya yang dibina berdasarkan konsep penjagaan perubatan, penjagaan kesihatan, kesejahteraan dan kecergasan serta berkongsi prinsip mengutamakan pengetahuan kesihatan diri.

Untuk maklumat lanjut, boleh muat turun DynaApp sekarang.

1 comment:

  1. Wahhh.... Menarik juga ya. Dengan hanya buat ujian DNA kita dah boleh tahu tahap kesihatan kita. Best3x... Bolehlah nanti try

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...