Tuesday, January 31, 2012

Cuti pertengahan semester 2

Assalamualaikum !

Seperti yang telah dijanjikan, post kali nie aku nak cerita apa yang aku buat sepanjang cuti pertengahan semester aku. Seminggu je cuti tapi aku buat maam-macam benda. Jom mulakan cerita !

Hari Sabtu, aku pergi lawat adik perempuan aku dekat Negeri Sembilan. Lepas tu terus pergi Melaka untuk servis braes. Penat satu hari keluar, penat balik dari matrik tak hilang lagi masa nie.

Hari Ahad, aku terus mengorak langkah pergi ke Negeri Sembilan sekali lagi untuk berjumpa dengan budak techik yang omel macam abang Zharif dia nie. She calls me abang Jalip. Perjalanan nak ke sana pon mengambil masa sau hari, jadi sepanjang hari Ahad nie cum habiskan waktu atas bas je.

Hari Isnin, Keluarga besar Faries ajak makan-makan dekat luar dan makanannya sangatlah sedap sehingga menjilat jari orang sebelah. Seriously memang sodap ! Tom yam dia, pergghhh ! Ikan siakap 3 rasa dia, pergghh ! Kira semua nya pergghh lah. Malas pulak nak taip satu-satu makanannya lepastu tulis pergghh. Hahaha . Harga nya, ermmm RM 318. Tapi bukan aku yang bayarlah. Sekian terima kasih.

Hari Selasa, kitorang berdua pergi mandi-manda dekat Port Dickson dengan menaiki kereta yang berbekalkan minyak 40 hengget. Maka bertolaklah kami pagi-pagi buta. Kitorang drive gilir-gilir. Memandu dekat 2 jam untuk pergi ke situ, tapi mandinya alahai sekejap sangat. Cuaca hari tu pon agak panas.

Hari Rabu, Masa uuuuuuun aku pulang ke Banting. Tidak berseorangan sebab Faries ikut sekali. Naik bas dari Seremban ke KLIA tapi bila sampai dekat KLIA untuk tukar bas, basnya tak sampai-sampai. Sabor jelah. Jadinya kami putuskan untuk berkeliaran di KLIA tengok sekeliling. Lama tak datang KLIA. Maklumlah, tak ada sebab untuk datang ke sini.

Hari Khamis, pagi-pagi pergi sarapan dekat McD . Hari biasa kalau breakfast meal, harganya murah sikit. Tu yang aku suka tu. Korang pon bolehlah mengamalkan benda yang sama ya. Pagi petang siang malam McD aku nie. Macam xde tempat lain je nak makan. Ada je tempat lain, cumanya lokasi McD dengan rumah aku 10 minit je naik motor. Btw, sarapan pagi tu aku ditemani oleh rakan-rakanku yang lain iaitu Faries, Ady dan Rashid.

Hari Jumaat, pergi Pantai Morib jalan-jalan hirup udara segar. Saja pergi sini sebab dah tak tahu nak pergi mana lagi. Tengok matahari terbenam pon jadilah. Morib sekarang dah cantik. Tak macam dulu. Banyak dekorasi dan penambahbaikan yang dilakukan.

Hari Sabtu, masa untuk menghantar Faries pulang. Akhirnya ! Balik jugak mamat nie. Bhahaha. Gurau je. Lepas dia balik, barulah aku mula belajar. Maklumlah, peperiksaan pertengahan semester hari Isnin nya. Serious gelabah !

Hari Ahad, waktu untuk aku balik ke KMPP semula. Arghhh aku kembali stress.

Itu sahaja aktiviti aku sepanjang cuti pertengahan semester yang lalu. Nanti aku update cerita lagi ya. Bye !

Post edited : July 2021

15 comments:

1. serius aq suka baca blog kau.sbb bnyk cite pasal aq.bgus jugak aq jdy adik kau..hahahaha.aq lebih comel dri kau lah..peace

2. terharu =') hahahhaa

weyh datang umah aq lagi minggu nie . aq cuti lama .

3. Mengapa berkata sedemikian ? Hewhew

ReplyDelete
  4. amboii,ewahhnyer dia bercuti..
    ouh braces baru, nak tgklah nnt, haha
    eh gambar kami pun tersesat ea, haha
    asyik blk jew keja, manje btl zhreeep

5. IM ewahhh =) hahaha

rean pon manja jugak =P werkkk werkk

6. tak payah nak IM sgtlah zhreeep. kami nak jadi ustazah pilihan lah, (UP)hehe

doakan suatu hari nnt

ReplyDelete
  7. aliff : memang best pon =P hang punya cuti pon mesti best jugak an =) hewhew

rean : werkk werkk =) nak IM jugak . haha . ewahh rean jadi ustazah pilihan . hahahaha

8. zharif azis hensem =D tak dinafikan lagi. haha

9. dah koyak dah nie >__< hahaha
    terima kaseh mr.kimy =)

10. pesal baju kau ngn faries same jek tuh?
    (yg dlm kete)
    oh,,lupe pulak..
    3 rm70 !

kehkehkeh

11. perli erk >__< hahaha

eh lain sikit lahh . cuma kaler je agak same

hewhew

12. At this moment I am going away to do my breakfast,
    when having my breakfast coming over again to read additional news.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...