Thursday, June 7, 2018

Handphone Honor 7A Di Shopee Malaysia Dapat Potongan 30% Sempena Super Honor Day

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Super Honor Day Menampilkan Honor 7A dan Honor 10 Edisi Phantom Green Dilancarkan Secara Eksklusif di Shopee Malaysia - Nak dekat raya nie, pasti antara korang sedang mencari telefon pintar baharu yang mempunyai kualiti kamera yang bagus untuk korang abadikan gambar hari raya nanti, betul tak ? Bagus, sebabnya aku nak cadangkan korang untuk beli satu telefon pintar keluaran Honor iaitu Honor 7A.

Honor 7A di Shopee dengan potongan harga 30%

Timing memang kena sangat, sebabnya bersempena Super Honor Day, kesemua produk Honor dapat potongan harga sebanyak 30% kalau korang membeli di Shopee. Shopee merupakan platform e-dagang yang tidak asing lagi di Asia Tenggara dan Taiwan kerana harganya yang jauh lebih murah berbanding platform e-dagang yang lain.

Honor 7A yang baharu dilancarkan ini dijangka menjadi telefon pintar bajet yang terbaik kerana ia dilengkapi dengan dwikamera yang merangkumi kamera hadapan 8megapixels. Pasti akan memberi gambar swafoto yang berkualiti untuk diabadikan. Berikut merupakan spesifikasi Honor 7A yang lebih terperinci.

HONOR 7A SPEC
Display
5.7 inch 1440p x 720p + display with 16,700,000 colors, 283 PPI
18:9 wide screen
Multiple-point touch-sensitive screen
Size & Weight
AUM-L29A:

  •          152.4 mm (L) x73 mm (W) x 7.8 mm (T)
  •          Approximately 150g (including the battery)
AUM-L29B:

  •          152.4 mm (L) x73 mm (W) x 8.05 mm (T)
  •          Approximately 150g (including the battery)
Operating System
Huawei EMUI 8.0
Processor
Qualcomm MSM8937, Octa-Core (4 x 1.4 GHz+4 x 1.1 GHz)
Battery
Typical value: 3000 mAh battery
Charging duration: approximately 180 minutes from supplied charger 
Airtime: GSM: 31 hours, WCDMA: 18 hours. 
Standby time: GSM: 898 hours, WCDMA: 921 hours, LTE TDD: 811 hours, LTE FDD: 826 hours, Dual-card: 349 hours. 
Memory
AUM-L29A

  •          ROM: 16 GB
  •          RAM: 2 GB
  •          Expandable storage: microSD card (up to 256 GB)
AUM-L29B

  •          ROM: 32 GB
  •          RAM: 3 GB
  •           Expandable storage: microSD card (up to 256 GB)
Camera
AUM-L29A & AUM-L29B

  •         13-megapixel rear-facing camera with auto focus
  •          Photo resolution: up to 4160 x 3120
  •         Video resolution: up to 1920 x 1080 (1080P)
  •          8-megapixel front-facing camera
  •          Photo resolution: up to 3264 x 2448
  •          Video resolution: up to 1920 x 1080 (1080P)
  •          Mode: Panorama, HDR, watermark, timer function, and time-lapse
Sim Card
Dual nano-SIM cards
Connectivity
Wi-Fi 802.11b/g/n, 2.4 GHz , support Wi-Fi direct
Bluetooth BT4.2
USB 2.0/HS20
GPS/AGPS/Glonass
Colours
Black/Gold


Apa yang best mengenai Honor 7A nie ialah kapasiti bateri sebanyak 300mAh itu. Nescaya ia mampu bertahan sepanjang hari walaupun digunakan secara berterusan. Sebagai seorang yang hampir 24/7 menghadap telefon, kapasiti bateri sangat dititikberatkan. Buat mereka yang ingin dapatkan telefon pintar Honor 7A ini, boleh lah dapatkan menerusi kedai rasmi Honor di Shopee pada harga RM 429 (RRP : RM 479) sepanjang Super Honor Day berlangsung. Murah kan ?

Honor 7A dijual pada harga RM 429 sempena Super Honor Day

Bagi mereka yang terlepas tawaran istimewa Honor 10 yang lalu, jangan gusar jangan sedih. Honor 10 edisi Phantom Green yang didatangkan khas di Shopee pada jualan Super Honor Day pasti akan membuatkan anda teruja. Peminat Honor bukan sahaja boleh mendapatkan variasi Phantom Green ini pada harga RM 1599.00, malah dengans etiap pembelian, pembeli akan diberi hadiah percuma bernilai RM 298 lagi, selagis tok masih ada.


Untuk menikmati keistimewaan pada Super Honor Day, layari


Kenapa wajib beli di Shopee ? Selain daripada potongan harga 30%, Shopee juga membuat penghantaran percuma ke seluruh Malaysia dan produk dijamin 100% tulen. Pemulangan semula juga percuma dalam tempoh 15-hari. Sebab itu, sangat disarankan untuk beli di Shopee.

Jom muat turun aplikasi Shopee secara PERCUMA menerusi App Store atau Google Play sekarang !

18 comments:

  1. Such a good phone at an attractive price. I've owned and used Honor and it's still going strong after some years. Really worth its price!

    ReplyDelete
  2. nampak cam bagus plak smartphone Honor yang baru ni ek, harga pun tak delah mahal mana pun kan. buat second phone pun sesuai gak

    ReplyDelete
  3. Murah harganya. .Dlu pernah menang HP honor 7 ..Rupanya ada honor 7a.. Camera 13mp not bad ..Ada 2 slot utk simcard senang la kalo yg mana ada 2 nombor kn

    ReplyDelete
  4. esok ni honor day.tengok spesifikasi handphone ni rasa macam nak beli je..harga pun murah.Kira not bad lah kan kalau beli pun..

    ReplyDelete
  5. Menarik juga design dan ciri smartphone Honor ni. Harga pun berpatutan. Siapa tengah mencari hp baru tu memang ok sangat bila dapat beli dengan harga diskaun

    ReplyDelete
  6. banyaknya handphone sekarang kan? non stop! harga fon ni tengah murah so sapa nak cari 2nd phone tu elok sangatlah guna phone ni

    ReplyDelete
  7. aduhaii...banyak betul jenama handphone yg keluarkan model baru. Menarik jugak Honor 7A ni dan harga pun not bad sampai terasa macam nak grab satu je..

    ReplyDelete
  8. wow! Ada phone baru lagi.. I wish I could own the new new model, with the latest technology.. must feels great...

    ReplyDelete
  9. Kita dah beli Honor kat Shopee ni hehehehe memang muranh dan sangat bebaloi untuk harga dan teknologi yang mereka ada ini pun jenama yang boleh dipercayai..

    ReplyDelete
  10. Pergh, seriouslah harga tak sampai RM500? Memang alang-alang dengan cari lagi satu handphone android ni. Spec semua pun not bad juga, paling penting memory.

    ReplyDelete
  11. Bestnyaaaaaa.....asal nak raya je kuar HP baru...best betul dunia technology sekarang..meh la bg akak hadiah sebiji hp ni ha..nak beli x mampu..

    ReplyDelete
  12. ada diskaun tu.. dengar cerita bagus jugak brand Honor ni.. sangat bagus spesifikasi dia.. sesuai untuk kegunaan di zaman teknologi moden ni kan..

    ReplyDelete
  13. Less 30% tu sebenarnya amount yang banyak jugak untuk sebiji phone. Kalau boleh dapat dengan harga lebih murah, kenapa tidak kan?

    ReplyDelete
  14. Waahh.... hp Honor 7A banyak promosinya ya. Pantas nih di miliki sebab kita banyak memperoleh keuntungan. Harga RM 1599.00 dapat pula balik percuma RM 298 ya?

    ReplyDelete
  15. Wow, now can purchase Honor Phone via shopee. I see the new Honor 7A looks good and the feature is impressive. And the starting price is affordable. Honor has moving into market faster and their phone is durable.

    ReplyDelete
  16. Belum pernah cuba lagi phone ni..nanti ada rezeki bolehlah rembat satu utk anak atau jadikN phone ke 2..hehehe.
    Promosi hebat lak ni..rasa nak beli lak sekarang..hehehe

    ReplyDelete
  17. Byk tu offer 30%...mcm best jugak spec honor 7a ni...not bad for d price

    ReplyDelete
  18. murah lah harga dengan spec macam tu!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...