Monday, May 28, 2012

Buat kek mudah tanpa menggunakan oven

Assalamualaikum

Setelah sekian lama tak menulis, akhirnya ada juga benda yang aku nak tulis. Kali nie saja nak berkongsi resepi mudah yang aku baru belajar dari youtube. Nampak sangat senang dan mudah untuk dibuat. Aku buat kek tanpa memerlukan oven. Kek apa tu ?


Kek nie merupakan Kek Ais Krim Oreo. Aku ternampak ada orang post dan buat kek nie. Yang post tu merupakan seorang yang hebat memasak, nama dia Laura Vitale. Jadi, aku pon terpanggil untuk cuba buat sendiri di rumah. Bahan-bahan yang diperlukan juga sangat mudah untuk dicari dan cara pembuatan tidak merumitkan. Yang paling penting, ia tidak memerlukan oven. Maklumlah, kat rumah aku nie tak ada oven. 


Ini juga merupakan kali pertama aku edit video dan muat naik ke akaun youtube aku. Jangan lupa subscribe sekali. Hihi.. Minggu lepas juga, aku cuba buat satu resipi pencuci mulut. Nama pencuci mulut nie Sagupal. Makan dengan kuah santan, sedap sangat ! Ada banyak nama pencuci mulut nie tapi orang tu tulis Sagupal. So Sagupal lah aku panggil. Senang je nak buat. Tapi yang nie, aku malas pula nak buat video. Korang cari sendirilah dekat youtube tu ye.


Post edited : August 2021

 

22 comments:

  1. masak memasak bukan lah bidangku. hehe. gud luck zarep. lets score 3.5 above. eh btoi ka tak ni? hentam ja..haha

    ReplyDelete
  2. k bangga bcoz im the first yg komen. gud luck again. maaf komen byk kali. huhu

    ReplyDelete
  3. huhu terima kaseh =)
    tak kesah pon . banyak mana nak komen , komen je =)

    terima kasih sekali lagi ^^

    ReplyDelete
  4. macam sdaap je kek tu . nanti ajar buat kek lain pulak , :D

    ReplyDelete
  5. gudluck utk esok.. apa2 pon i pon cuak gak nk tggu result pspm nehh..hee :)

    ReplyDelete
  6. Nak rase cake hampa zhreep. itu bersama faris ke? haha

    ReplyDelete
  7. farah : gudluck ^^

    rean : nak rasa ke ? sedap rean =P hahaha . yupp itu faries =)

    ReplyDelete
  8. fathi : almaklumlah suasana kampung . padahal time nie almost maghrib . tapi ayam berkokok punya lah banyak

    ReplyDelete
  9. tertarik dengan kek tuu ..hehe
    btw,masuk dlm peti ais beku ke bukan ?

    ReplyDelete
  10. peti ais beku =) sebab nya bila kita gaul benda tu semua dia jadi cair . so kene bekukan balik sebab nak bagi kek tu mampat dan biar oreo yang kita hias kat dalam loyang tadi tu melekat =)

    ReplyDelete
  11. Zarepp ! nak rasaaaaa boleh ?? nanti nak datang KL nak pergi rumah zarep ! :p

    ReplyDelete
  12. kalao rajin nak buat lagi ^^ huahua =P

    ReplyDelete
  13. goodluck. aku, lepas isya dah atas katil. cuti sekolah kan???? -____-'

    ReplyDelete
  14. hoho itu lagi parah =P hahaha
    btw thanx ~

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum!

    Pandai masak? Kek lagi pulak tu!

    Wow, memang kagum sebab saya taw goreng teloq je,hahaha...

    ReplyDelete
  16. Waalaikumsalam =)

    alaa kek mudah je =) cuba lahh . masak sikit2 je tau . huhu =D

    ReplyDelete
  17. nak cuba resepi ni nanti...nampak mudah je huhu..

    ReplyDelete
  18. salam...pas siap kek 2 blh x kte biar dy kat luar je???ke kek 2 blh cair blk??? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalamm,
      kek itu akan cair, so knemasuk dlam peti ais

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Carian Popular Minggu Ini